Skriftlig ursäkt från Open Universe

Styrelsen har fått följande skriftliga ursäkt från Open Universe efter allt strul de orsakat i samband med uppgraderingen av fibernätet.

Jag och Open Universe vill med detta mail be om ursäkt för att den uppgradering av utrustning i fibernätet som vi genomfört orsakat en del följdfel och brister i leveransen till era operatörer. Detta innebar vad vi förstår även en del fel för era medlemmar under tiden för uppgraderingen.

Att uppgradera till nyare utrustning är ett måste för oss som leverantör för att kunna tillgodose er med nya och framtida tjänster. Förutom ny utrustning så har ni nu ett nät som klarar 10 gånger mer trafik vilket gör att ni kommer både nu och framöver kunna klara behovet av både högupplöst TV och andra framtida tjänster som kräver mycket av nätet.

Vi försöker alltid informera och säkerställa att allt ska löpa så smidigt som möjligt när förändringar görs. Tyvärr har vi förstått att vår information och handhavande brustit på vissa punkter i den uppgradering vi genomfört i er förening. Vi vill med detta brev be om ursäkt för om bristen på vår information samt i vissa fall att vi varit svåra att nå under tiden för uppgraderingen.

Ni i styrelsen har hjälpt oss på alla sätt och vi hoppas nu att era medlemmar förstår att ni gjort vad ni kunnat och att alla framöver är nöjda med de som nätet kan ge er.

Har ni några frågor kan ni vända er direkt till mig eller till den säljrepresentant ni har.

Väl mött

/Rikard

Rikard Hjelm
Manager Marketing & Support
OPEN UNiVERSE
Mobil: +46 (0)734 4171 49
E-post: Rikard.hjelm@telenor.com
Hemsida: www.openuniverse.se och www.telenor.se