Uppgradering av fibernätet till Open Universe

Den 28/1 Mellan kl 07:00 & 17:00 uppgraderas nätet och du kan uppleva kortare avbrott och störningar i dina tjänster. Vi ber dig avvakta eventuell felanmälan till din tjänsteleverantör till efter kl. 17 då arbetet ska vara klart.

Supporthjälp

Om dina tjänster inte fungerar efter uppgraderingen kontakta din tjänsteleverantör för felanmälan. Se ditt avtal eller din faktura för kontaktuppgifter.

Har du TV och telefonitjänst via det öppna nätet kan du behöva starta om din TV-box och telefoni-dosa efter driftstörningen, det gör du enklast genom att:

  1. Dra ur strömkabeln ur TV-box och telefoni-dosa
  2. Vänta 10 sekunder
  3. Sätt därefter i strömkablarna igen

Har du ingen leverantör idag?

Koppla in din dator i nätverksuttaget och öppna din webbläsare, du kommer då till självvalsportalen. Har du problem med att logga in eller beställa via självvalsportalen, ring 0770-82 55 55.

Önskar du hjälp att beställa tjänst

SMSa BREDBAND till 72 660 eller ring 08-522 736 50 så hjälper vi dig.